Skreddersydde strategispill

Økt forståelse for bedriftens utfordringer

Vi hjelper bedrifter med å omgjøre forretningsutfordringer til riktig engasjerende forretningsspill. Vi jobber ofte med kommunikasjon av nye strategier og mentale endringer som for eksempel større kundefokus eller økt virksomhet tenkning for myndighetene.

Engasjerende forretningsspill
Vi hjelper bedrifter med å omgjøre forretningsutfordringer til riktig engasjerende forretningsspill. Vi jobber ofte med kommunikasjon av nye strategier og mentale endringer som for eksempel større kundefokus eller økt virksomhet tenkning for myndighetene.

Forretningsspill som metode
Hvorfor skal man bruke forretningsspill som metode? Spillskapere vet hvordan man skaper mer engasjement, bedre læring og høyere forståelse. Når deltakerne selv er med og skaper og diskuterer det de vil formidle, kommer de også til å «kjøpe budskapet» på en helt annen måte. Og det er jo hele poenget.

Skreddersydd for dere
Hvert forretningsspill er forskjellig og er helt skreddersydd for dere.

Tilbakemeldinger
“Jeg er kjempefornøyd med den interaktive delen, og det viser også vår tilbakemelding. Det ble godt mottatt!” -Yvonne Bergman, Telia Sonera

“Denne gangen forstod jeg virkelig hva ledelsen mente. Det er nok første gangen.”

“Dette er fremtidens konferanseteknikk.”

NISCAYAH – SCENARIOSPILL

3 casestudier i samarbeid med Handelshøyskolen i Stockholm

Krisescenarioer
Niscayah samlet 200 toppsjefer fra hele verden for en konferanse i Stockholm. Vi iscenesatte et spill på fire timer med ulike krisescenarioer som satte deltakerne på prøve.

Varierte scenarioer
De ulike scenariene var portrettert i nyhetsartikler, filmer og gjennom digital kommunikasjon som gradvis avslørte detaljer knyttet til et kunsttyveri, et tilfelle av hærverk og et fengsel opprør.

TV- produksjon
Spillet ble designet og bygget i samarbeid med TV-produksjonsselskapet Baluba. Det var et stort fokus på å skape engasjement og spenning, samtidig som at det skulle være alvorlig og utfordrende.

niscayah8x4
niscayah3
niscayah1

Trygg Hansa Konferanse

Spill med situasjon fra det virkelige liv

Målet
Målet med Trygg Hansas Nordic Management Conference var å fokusere på markedstrender og fremme en positiv, problemløsende holdning hos sjefene deres.

Bedriftsorienterte spill
Sammen med case-eksperter fra Handelshøyskolens MBA program i Stockholm designet vi et spill basert på kundens bedriftsorienterte dilemmaer. Vi produserte kortfilmer, brukte skuespillere, skapte dokumenter og aviser for å skape en virklighetsfull krisesituasjon.

Veldefinerte dilemmaer knyttet til det virkelige liv
Tydelige og veldefinerte dilemmaer knyttet til hendelser som kunne ha skjedd i det virkelige liv ble utdelt til hvert enkelt lag. Deltakerne skulle deretter komme med håndfaste anbefalinger og løsninger for de fiktive situasjonene.

Trygg Hansa8x4
Trygg Hansa3
Trygg Hansa2

Pernod Richard

Kreativ workshop

Spillorientert event
Pernod kontaktet oss for å skape et spillorientert event i Stockholm for 300 deltakere. Målet med eventet var å brainstorme rundt det kommende årets markedsføringskampanje og nye forretningsmuligheter.

Nettbrett basert
Vi tok alle deltakerne til det Moderna Museet og delte ut nettbrett til de forskjellige lagene. Nettbrettene ledet deltakerne til forhåndsbestemte kunstverk.

Pernod Richard 1920

Entercard

Fikk frem kollegenes kreative ideer

Edward De Bonos Six Thinking Hats® er et av de mest kraftfulle verktøyene som er tilgjengelig å bruke når du ønsker å oppnå effektiv kreativitet. Det fikk 300 deltakere erfare på en ambisiøse konferanse i Oslo.

Hele konferanselokalet forandret form
Fra forelesningssal til boblende kreativitetsrom. Seks stasjoner ble etablert, hver stasjon med sitt tilrettelagte fokus: en stasjon med fokus på merkevarebygging, en annen med nyskapning, et tredje med fokus på problemløsning og så videre.

Kreativitet
Våre systemer guidet gruppene rundt til forskjellige steder, i henhold til forhåndsdefinerte tidsplaner. Gjennom hele økten ble deltakerene påminnet om de seks tenkehattene som hjalp deltagerene til å se utfordringene fra ulike perspektiver, verdsette kollegenes ulike egenskaper og få frem kreative ideer.

entercard8x4

KONTAKT OSS